AS NORDEKA UN AS LIEPĀJAS AUTOBUSU PARKS KĻŪST PAR VIENOTU TIRGUS DALĪBNIEKU

Saskaņā ar 30.09.2024. laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” publicēto paziņojumu AS Nordeka (Nordeka) akcionārs un AS Liepājas Autobusu Parks (LAP) privātais akcionārs ir nolēmuši izveidot uzņēmumu koncernu ar vienotu uzņēmumu pārvaldi, šim solim saņemot arī Konkurences padomes pozitīvu paziņojumu.

Koncerna mērķis – celt konkurētspēju un veicināt ciešāku sadarbību kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanā pasažieru pārvadājumos. Koncerna izveide ļaus pasažieru transporta pārvadātājiem Nordeka un LAP strādāt efektīvāk un konkurēt ne tikai Latvijā, bet arī eksporta tirgos. Vienošanās ietvaros abi uzņēmumi uztic operatīvo vadību vienai vadības komandai, kuru nosaka un īsteno SIA MBO Invest.

SIA MBO Invest ir pilnībā pabeigusi vadības izpirkuma (“management buyout”) procesu Nordekā, kļūstot par 100 % akcionāru. Tagad, kā nākošais plānotais solis, saņemot tam arī atbilstošu piekrišanu no Konkurences padomes, ir vienota vadības koncerna izveide ar citiem tirgus dalībniekiem. Vienots menedžments nozīmē labāku konkurētspēju vietējā tirgū, plašākas iespējas un pakalpojumus eksporta tirgos, sākot ar Baltijas valstīm.

KĀPĒC NEPIECIEŠAMS KONCERNS

Latvijas pasažieru pārvadājumu tirgus ir sadrumstalots. Nacionālā kapitāla uzņēmumu spēja konkurēt gan vietējā mērogā, gan reģionā ir ierobežota. Maza izmēra uzņēmumiem publiskajos iepirkumos ir sarežģīti piedāvāt konkurētspējīgu cenu, ir neizdevīgi iepirkt degvielu, grūti ir iegūt atbilstošas atlaides no autobusu ražotājiem, ir ierobežotas iespējas veidot motivējošu darbinieku algu politiku Koncerns ir efektīvs un ātrs veids, kā celt konkurētspēju, mazināt sadrumstalotību tirgū, un rezultātā piedāvāt kvalitatīvākus un drošus pakalpojumus pasažieriem, labākus darba apstākļus darbiniekiem. Nordeka un LAP ir pirmie, bet noteikti nav vienīgie uzņēmumi, kuru akcionāri ir izvērtējuši dažādas sadarbības un apvienošanās formas. Mums noteikti sekos citi.

KAS NOTIKS

Plānotas pārmaiņas uzņēmumu vadībā un pārvaldībā, lai panāktu izaugsmi visu koncerna uzņēmumu darbībā. Plānota intensīvāka un precīzāka informācijas apmaiņa un līdz ar to kvalitatīvs atbalsts tur, kur tas visvairāk nepieciešams. Koncerns strādās pie visu procesu efektivizācijas, tai skaitā, lai izmantotu: vienotas grāmatvedības sistēmas, centralizētu autoparka servisu, vienotus degvielas iepirkumus, vienotu dispečeru dienestu, kā rezultātā nodrošinātu lielākas ērtības pasažieriem un kļūtu par atzītu sadarbības partneri pasūtītājiem. Darbinieki turpinās darbu savos uzņēmumos, kuros strādājuši līdz šim, un spēkā ir visas abu koncerna uzņēmumu līdz šim uzņemtās līgumiskās saistības.

Atpakaļ